Koszyk zakupowy jak co miesiąc wypełniała w maju firma ASM Sales Force Agency, autor badania i raportu. Trafiło do niego 40 analizowanych produktów. Co wynika z najnowszych ustaleń?
Najmniej zapłacimy w
W 8 na 14 sieci uwzględnionych w raporcie ceny badanych produktów w maju były wyższe niż w kwietniu. Średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 295,10 zł. To wzrost o 2,15 zł, czyli 0,73 proc., w porównaniu do kwietnia.
Najmniej zapłacimy w Auchan. Tam średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 241,82 zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Lidl (o 7,67 zł więcej) i Biedronka (11,93 zł więcej).
Duża różnica między najtańszym a najdroższym
Gdyby do koszyka trafiły najtańsze z badanych produktów we wszystkich sieciach, to kosztowałby on 219,80 zł (o 2,62 zł więcej niż w kwietniu).
Przyjmując najwyższe ceny – 375,88 zł (o 11,12 zł więcej niż w kwietniu).
Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w maju 2023 wyniosła 156,08 zł i była o 8,50 zł wyższa niż w kwietniu.
W maju pod względem cen po raz kolejny najtańszy był Auchan, który oferował aż 25 produktów w cenach minimalnych.
Najwięcej najdroższych produktów (19) można było znaleźć w maju w e-grocery.
Dużo więcej niż inflacja
– Polscy konsumenci nadal mają powody do narzekania przy sklepowej kasie. Tempo wzrostu cen w największych sieciach handlowych wciąż nie wyhamowało. Z najnowszej analizy ASM Sales Force Agency wynika, że ceny żywności podstawowych produktów rosną w większym stopniu niż oficjalne dane inflacyjne – komentuje Zbigniew Sierocki, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.
I dodaje: – Oficjalny wskaźnik cen produktów w maju wyniósł 13 procent, tymczasem z naszej ekspertyzy wynika, że analizowane produkty podrożały rok do roku aż 22 procent.
Napisz komentarz
Komentarze