Raport jak zwykle przygotowała ASM Sales Force Agency. Jej eksperci przeanalizowali ceny 40 najpopularniejszych produktów tych samych marek kupowanych przez Polaków z następujących kategorii:
- chemia domowa i kosmetyki,
- produkty tłuszczowe,
- mięso,
- wędliny i ryby,
- produkty sypkie,
- napoje,
- dodatki,
- nabiał,
- używki i piwo,
- mrożonki oraz słodycze.
Co wynika z tych porównań? Że ceny żywności – i tu nie ma zaskoczenia – prawie wszędzie poszły w górę. Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy w lutym był tańszy niż w styczniu.
Do jakich sieci zapukali eksperci?
Do swoich koszyków włożyli zakupy z tych oto sklepów (kolejność alfabetyczna):
- ALDI
- Auchan,
- Biedronka,
- Carrefour,
- Dino,
- E-grocery (frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl),
- E.Leclerc,
- Intermarche,
- Kaufland,
- Lidl,
- Makro (C&C),
- Netto,
- Polomarket,
- Selgros (C&C).
Średnia cena koszyka zakupowego w lutym 2023 r. wyniosła 285,46 zł. Różnica między najtańszym a najdroższym sklepem w Polsce wyniosła ok. 80 złotych!
A oto najnowszy ranking najtańszych sklepów w Polsce:
- Auchan,
- Lidl,
- Makro,
- E.Leclerc,
- Aldi,
- Kaufland,
- Dino,
- Biedronka,
- Carrefour,
- Netto,
- Selgros,
- Intermarche,
- Polomarket,
- e-grocery (sklep internetowy).
Napisz komentarz
Komentarze