Pomorze Zachodnie jest chętnie odwiedzane przez rowerowych turystów. Nad Bałtykiem, wokół Zalewu Szczecińskiego, na trasie prowadzącej przez pojezierza spotkać można cyklistów z całej Polski. I wielu gości z Niemiec. Sieć zachodniopomorskich szlaków coraz śmielej eksplorują także rowerzyści z innych europejskich krajów. By zaprezentować się na skandynawskim rynku turystycznym, Województwo Zachodniopomorskie uczestniczyło w Copenhagen Bike Show 2022. Targi odbywające się co roku w stolicy Danii przyciągają kilkanaście tysięcy miłośników turystyki rowerowej. Stoisko Pomorza Zachodniego było oblegane.
- Zainteresowanie naszymi szlakami rowerowymi i walorami turystycznymi regionu jest coraz większe. Jestem przekonany, że już w tym sezonie podczas wycieczek na dwóch kółkach będziemy często słyszeli nie tylko język polski i niemiecki - komentuje marszałek Olgierd Geblewicz. - Dla rowerzystów z Danii i Szwecji jesteśmy jakby naturalnym kierunkiem, ale musimy im pokazać, że mamy już naprawdę dobrą infrastrukturę. Że po wielu pięknych zakątkach Pomorza Zachodniego jeździ się wygodnie i bezpiecznie.
- Nawet podróżnicy, którzy każdego roku robią tysiące kilometrów i którzy znają velostrady nad Odrą i Bałtykiem, nie zawsze wiedzą, że jakość naszych tras rowerowych znacznie się poprawiła w ostatnich latach - mówi Wanda Nowotarska, kierownik biura komunikacji rowerowej WIiT w urzędzie marszałkowskim.
O co najczęściej pytali duńscy i szwedzcy rowerzyści, którzy planują dłuższe weekendowe i wakacyjne wyprawy?
- Największym zainteresowaniem cieszyła się pętla Wokół Zalewu Szczecińskiego oraz Velo Baltica. Sporo osób pytało o możliwość zjechania z Zalewu na południe i dotarcia do Berlina przez most w Siekierkach. Natomiast mieszkańcy Bornholmu interesowali się pętlą Kołobrzeg-Mielno-Koszalin-Białogard-Kołobrzeg oraz odcinkiem Białogard-Złocieniec - tłumaczy Wanda Nowotarska.
Targi Copenhagen Bike Show odbyły się 12-13 marca. Pomorze Zachodnie było jednym z ponad 120 wystawców.
Aby wzmocnić działania informacyjno-promocyjne, we współpracy z Biurem Komunikacji Gabinetu Marszałka został wyprodukowany film reklamowy. Materiał był wyświetlany w ramach płatnej promocji na Facebooku i był skierowany do uczestników targów oraz mieszkańców Kopenhagi. Odnotowano 2392 aktywności, ponad 5 tysięcy odbiorców i blisko 8 tysięcy wyświetleń. Natomiast post dot. udziału w targach ma już ponad 15 tys. odbiorców i 1293 aktywności.
Napisz komentarz
Komentarze