Projekt ten ma kluczowe znaczenie dla stabilności i bezpieczeństwa systemu elektroenergetycznego w sytuacjach awaryjnych, zapewniając natychmiastową i niezawodną łączność między jednostkami PGE a operatorami systemów dystrybucyjnych w Polsce.
Zakończono wdrożenie usługi łączności krytycznej w 9 elektrociepłowniach PGE Energia Ciepła z Grupy PGE, dostosowując ich systemy komunikacyjne do standardów bezpieczeństwa NCER (ang. Network Code on Emergency and Restoration).
Firma odpowiedzialna za wdrożenie usługi, PGE Systemy, zrealizowała to zadanie poprzez wykorzystanie systemów VoIP oraz telefonii satelitarnej. Te zaawansowane technologie umożliwiają bezpieczne i niezawodne połączenia, działające nawet po zaniku zasilania przez minimum 24 godziny. Dzięki temu elektrociepłownie mogą zostać uznane za znaczących użytkowników sieci (SGU - Significant Grid Users) i spełnić wymagania NCER, co przyczynia się do stabilnego funkcjonowania Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.
-Wdrożenie systemu łączności krytycznej opartego na technologii VoIP oraz telefonii satelitarnej znacząco zwiększa gotowość operacyjną elektrociepłowni i zapewnia niezawodną komunikację między Centrami Operacyjnymi a lokalnym OSD. Natomiast niezawodna łączność to fundament bezpieczeństwa, niezbędny zarówno w codziennym nadzorze operacyjnym, jak i w sytuacjach wymagających błyskawicznej reakcji - mówi Robert Błaszczak, ekspert ds. telekomunikacji z Departamentu Telekomunikacji PGE Systemy.
Wdrożenie tej innowacyjnej usługi łączności krytycznej przynosi wiele korzyści, zarówno dla samej Grupy PGE, jak i dla ogólnej stabilności dostarczania energii elektrycznej w Polsce. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom komunikacyjnym, elektrociepłownie są teraz lepiej przygotowane do zarządzania sytuacjami kryzysowymi i mogą szybko reagować w przypadku awarii, co wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo oraz ciągłość dostaw energii elektrycznej dla odbiorców końcowych. Jest to kolejny krok w kierunku udoskonalenia infrastruktury elektroenergetycznej kraju i zwiększenia jego odporności na potencjalne zagrożenia.
-Realizacja łączności krytycznej w Oddziałach PGE Energia Ciepła ma zapewnić bezpieczeństwo komunikacji. Spółkom ciepłowniczym dostarczono także system telefonii satelitarnej, który ma służyć jako łączność rezerwowa na wypadek awarii połączeń podstawowych - mówi Robert Rostek, kierownik projektu z Departamentu Zarządzania Projektami PGE Systemy.
Wdrożenie usługi łączności krytycznej w elektrociepłowniach PGE Energia Ciepła stanowi więc istotny postęp w zakresie zarządzania kryzysowego w sektorze energetycznym. Dzięki nowoczesnym technologiom komunikacyjnym, elektrociepłownie są teraz lepiej przygotowane na wszelkie nieprzewidziane sytuacje, co przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa i stabilności całego systemu elektroenergetycznego w Polsce.
W projekcie uczestniczyło 9 elektrociepłowni PGE Energia Ciepła:
PGE Toruń, Elektrociepłownia w Toruniu –
PGE Energia Ciepła Oddział Wybrzeże, Elektrociepłownie w Gdańsku i Gdyni
PGE Energia Ciepła Oddział Bydgoszcz
PGE Energia Ciepła Oddział Szczecin, Elektrociepłownie Szczecin i Pomorzany
PGE Energia Ciepła Oddział Lublin
PGE Energia Ciepła Oddział Rzeszów
Elektrociepłownia „Zielonej Góra”
Napisz komentarz
Komentarze