Promocja sieci Biedronka zachęcała posiadaczy aplikacji lub karty Moja Biedronka do zakupu trzech produktów z kategorii książki i zabawki, oferując połowę kwoty wydanej na te produkty w formie vouchera. W tych reklamach brakowało jednak dokładnej listy produktów objętych promocją, a ograniczenia były zapisane małym drukiem. Klienci byli zaskoczeni, gdy nie mogli zapłacić voucherem za większość produktów.
Jest decyzja
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, wydał decyzję kwestionującą praktyki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Stwierdził, że warunki promocji były niejasne i wprowadzały konsumentów w błąd.
Promocja miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub tekstylia, ale informację o wyłączeniach, takich jak chemia gospodarcza czy kosmetyki, przedstawiano dopiero po zakupie. Ponadto regulamin promocji nie był dostępny w sklepach, co uniemożliwiło klientom zapoznanie się z jego treścią przed zakupem.
Nowe vouchery dla klientów
Zgodnie z decyzją UOKiK Jeronimo Martins Polska ma przyznać nowe vouchery o wartości 150 zł dla klientów, którzy nie wykorzystali wcześniejszych voucherów. Nowy voucher zostanie przyznany automatycznie na kartę Moja Biedronka w 14 dni od uprawomocnienia się decyzji.
Voucher będzie ważny przez rok i można nim będzie zapłacić za wszystkie produkty w sklepach sieci Biedronka, z wyjątkiem alkoholu, wyrobów tytoniowych, preparatów do początkowego żywienia niemowląt oraz usług i doładowań.
Jak otrzymać nowy voucher?
Konsumenci, którzy 1-3 grudnia 2022 r. zrobili zakupy w trakcie akcji Magia Rabatów i nie zrealizowali otrzymanego vouchera, automatycznie otrzymają nowy bon. Pod warunkiem, że nadal są członkami programu lojalnościowego.
Klienci, którzy zrezygnowali z programu, mogą otrzymać e-kod o wartości 150 zł, po wcześniejszym skontaktowaniu się z Biurem Obsługi Klienta Biedronki mailowo na [email protected] lub telefonicznie pod numerami 800 080 010 albo 22 205 33 00.
Napisz komentarz
Komentarze