Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 20:08
Reklama
Reklama

Chętnie surfujemy po internecie. Za dużo czasu

Zamiast twardo stąpać po ziemi, coraz częściej uciekamy w świat online. Aż trzy czwarte Polaków poświęca wirtualnemu życiu do 4 godzin dziennie.
Chętnie surfujemy po internecie. Za dużo czasu
Bez internetu ciężko w dzisiejszych czasach się obyć.

Autor: Canva

Widoczna jest w tym wszystkim jedna prawidłowość: im młodsze pokolenie, tym więcej czasu dzień w dzień spędza w sieci. To wnioski z raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”, który zaprezentował Santander Consumer Bank.

To najbardziej przyciąga nas do internetu

Głównym magnesem przyciągającym Polaków do internetu jest chęć bycia na bieżąco z wydarzeniami lokalnymi oraz globalnymi – potwierdza to ponad 60 proc. badanych. 

Rozrywka, w tym oglądanie filmów i słuchanie muzyki, zajmuje drugie miejsce z wynikiem 57 proc. 

Na trzecim miejscu uplasowało się korzystanie z usług bankowości elektronicznej lub mobilnej, wskazane przez 54 proc. respondentów. 

Tuż poza podium znalazły się media społecznościowe.

Natomiast dużo rzadziej korzystamy z internetu, żeby:

  • załatwić sprawy urzędowe – 16 proc., 
  • dokształcać się – 16 proc.,
  • śledzić nowe trendy w wybranej dziedzinie – 15 proc.

Ile czasu spędzamy online?

Z badania wynika, że aż 40 proc. spędza online od jednej do 2 godzin dziennie, kolejne 36 proc. przeznacza na to od 3 do 4 godzin. Mniejsza grupa, bo 14 proc. badanych, jest online przez 5-6 godzin dziennie. 

Prawie 60 proc. osób powyżej 60 roku życia poświęca na to od 1 do 2 godzin dziennie swojego wolnego czasu. 

W grupie wiekowej 18-, 29-latków odsetek wynosi tylko 11 proc., co oznacza, że większość młodych ludzi z internetu korzysta dłużej. 

Najchętniej korzystamy ze smartfona

Podstawowym urządzeniem, za pośrednictwem którego Polacy łączą się z internetem, jest smartfon. Wybiera go aż 84 proc. ankietowanych. 

Na drugim miejscu z 58-procentowym udziałem jest laptop.

Z komputerów stacjonarnych korzysta 22 proc. badanych, z tabletów – 13 proc., a smartwatchów – 6 proc. To najmniej popularny sposób na wchodzenie do sieci. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

zależy 27.04.2024 14:42
Chętnie i mneij chętnie.

FACEBOOK
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama