Francuska sieć Carrefour mierzy się z problemami. W ostatnich miesiącach z Polski ubyło kilkadziesiąt sklepów tej marki.
Zamykają coraz więcej sklepów
Jak podała Interia Biznes, bazując na informacjach udostępnionych przez sieciówkę, pierwsze półrocze ubiegłego roku Carrefour w Polsce zamknął wynikiem 937 sklepów. Teraz, w analogicznym okresie, jest ich mniej i to sporo. W Polsce, na koniec pierwszego półrocza 2023 roku, Carrefour miał 857 sklepów, w tym 95 hipermarketów, 153 supermarkety, 602 sklepy convenience i 7 dyskontów Supeco.
Liczba sklepów spada i to regularnie. Jeszcze w końcówce 2021 roku Carrefour miał w Polsce 955 sklepów. Do końca 2022 roku liczba sklepów zmniejszyła się do 928 lokalizacji. Dziś, przypomnijmy, jest w Polsce tylko 857 placówek tej marki.
Finansowo też nie jest najlepiej
Dane finansowe sieci również nie napawają optymizmem. W pierwszym półroczu 2023 roku w Polsce odnotowano wynik sprzedaży na poziomie 1,098 mld euro – to wzrost o zaledwie 1,7 proc. Jak na takiego giganta, to bardzo mało. Z kolei drugi kwartał br. przyniósł spadek o 0,5 proc.
Konsumenci są coraz bardziej wybredni
Problemy Carrefoura wpisują się w szerszy kontekst zmian zachodzących na rynku. Z badań ING Banku Śląskiego, Wydziału Psychologii UW i Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! wynika, że galopujące ceny zmieniły podejście Polaków do zakupów. Wysoka inflacja skłoniła konsumentów do porównywania ofert, wyboru tańszych marek i dokonywania bardziej przemyślanych wyborów. Poszukiwanie promocji stało się normą, częściej reklamujemy towary. Blisko jedna czwarta dorosłych Polaków chętniej reklamuje i zwraca rzeczy.
Z badania wynika, że 65 proc. respondentów sądzi, że obecne zwyczaje utrzymają się co najmniej do końca okresu wysokiej inflacji. Natomiast 30 proc. uważa, że ich sposób podejmowania decyzji jest niezmienny w czasie.
Napisz komentarz
Komentarze