Od soboty 8 stycznia częściowo zamknięta dla ruchu jest ulica Kolumba w Szczecinie. Zmiany w ruchu dotyczą kierowców samochodów osobowych oraz pasażerów komunikacji miejskiej.
Jak jechać ulicą Kolumba?
Zamknięta jest ul. Kolumba wzdłuż Odry. Jednokierunkowy ruch pojazdów odbywa się nieczynnym torowiskiem tramwajowym i jezdnią wzdłuż Dworca PKP do ul. Nowej. I tu uwaga, nie skręcimy w ul. Owocową. Nie ma też możliwości wjazdu w ul. Nadodrzańską.
Ulica Kolumba - od ulicy Dąbrowskiego do ul. Nowej jest jednokierunkowa.
Przystanku autobusowego szukajcie na miejscach postojowych naprzeciwko nowej części budynku dworca. Tam gdzie były przystanki autobusowe jest teraz postój TAXI.
Uważnie obserwujcie znaki nakazu i zakazu skrętu w rejonie dworca PKP i bądźcie gotowi na długie objazdy.
Jadąc od Mostu Długiego do ul. Kolumba musicie jechać dookoła: przez Wyszyńskiego – Bramę Portową – pl. Zwycięstwa – Kopernika – Narutowicza – Piastów – pl. Szyrockiego do ulicy Dąbrowskiego.
ZMIANY DLA PASAŻERÓW
Tramwaj nie jeżdżą na trasie Wyszyńskiego – Kolumba – Pomorzany. Linia 6 kursuje na trasie Gocław – Wyszyńskiego i wraca przez Wyszyńskiego – Bramę Portową – pl. Hołdu Pruskiego.
Autobusy linii 75, 521, 527 od przystanku „Brama Portowa" kursują przez ul. 3 Maja i ul. Owocową do przystanku końcowego „Dworzec Główny (Owocowa
Autobusy linii 528 w kierunku Pomorzan od przystanku „Brama Portowa" kursują przez ul. 3 Maja, ul. Czarnieckiego, ul. Potulicką, ul. Piekary, ul. Dąbrowskiego do ul. Starkiewicza i dalej dotychczasową trasą. .
Tu zajdzie zmiana
Rozpoczyna się przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – Plac Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel z dodatkową relacją pod wiaduktem"
- przebudowa ul. Dworcowej wraz z torowiskiem tramwajowym od Nabrzeża Wieleckiego do wysokości hotelu Novotel,
- przebudowa ul. Nowej wraz z torowiskiem tramwajowym,
- przebudowa torowiska pod wiaduktem kolejowym,
- budowa przystanków „wiedeńskich",
- zintegrowanie przestanków autobusowych i tramwajowych,
- budowa wydzielonych miejsc postojowych,
- przebudowa chodników oraz zjazdów,
- przebudowa sieci trakcyjnej,
- przebudowa oświetlenia ulicznego,
- zmiana organizacji ruchu.
Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany":
- przebudowa torowiska tramwajowego na Nabrzeżu Wieleckim,
- przebudowa ul. Nabrzeże Wieleckie od ul. Nowej do Dworcowej,
- przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba wraz z torowiskiem tramwajowym,
- przebudowa ul. Zygmunta Chmielewskiego wraz z torowiskiem tramwajowym,
- przebudowa ul. Smolańskiej do pętli Pomorzany wraz z torowiskiem tramwajowym,
- przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba przed dworcem kolejowym obejmuje również przygotowanie przystanku dla tramwaju dwukierunkowego,
- budowa przystanków „wiedeńskich" tramwajowych,
- budowa wydzielonych miejsc postojowych,
- przebudowa chodników oraz zjazdów,
- przebudowa sieci trakcyjnej,
- przebudowa oświetlenia ulicznego,
- przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Przebudowę i rozbudowę układu drogowo-torowego w al. Powstańców Wielkopolskich i ul. Budziszyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I do projektowanej pętli tramwajowej „Pomorzany" wraz z przebudową ul. Smolańskiej na długości projektowanej pętli tramwajowej:
- rozbudowa pętli tramwajowej Pomorzany wraz z całą infrastrukturą,
- przebudowa ul. Smolańską wraz z torowiskiem tramwajowym,
- przebudowa ul. Budziszyńską na wysokości pętli Pomorzany,
- przebudowa al. Powstańców Wielkopolskich od ul. Budziszyńskiej do wiaduktu Powstańców Wielkopolskich wraz z torowiskiem tramwajowym,
- przebudowa torowiska tramwajowego w al. Powstańców Wielkopolskich do placu Szyrockiego,
- remont wiaduktów Budziszyńska i Powstańców Wielkopolskich,
- nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
- budowa przystanków „wiedeńskich" tramwajowych,
- budowa wydzielonych miejsc postojowych,
- budowa pasów rowerowych,
- przebudowa chodników oraz zjazdów,
- przebudowa sieci trakcyjnej,
- przebudowa oświetlenia ulicznego,
- przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Łącznie w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych wygrała firma ZUE.
Napisz komentarz
Komentarze