Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 00:48
Reklama
Reklama

W okolicy Dworca Głównego w Szczecinie rozpoczyna się ogromna przebudowa

Przygotujcie się na co najmniej dwa lata utrudnień w ruchu. Ulica Kolumba jest częściowo zamknięta dla ruchu. Trwają pierwsze rozbiórki przy ulicy Smolańskiej, w rejonie Nabrzeża Wieleckiego i na pobliskich ogrodach działkowych.
  • Źródło: Tramwaje Szczecińskie
W okolicy Dworca Głównego w Szczecinie rozpoczyna się ogromna przebudowa

Autor: bg

Od soboty 8 stycznia częściowo zamknięta dla ruchu jest ulica Kolumba w Szczecinie. Zmiany w ruchu dotyczą kierowców samochodów osobowych oraz pasażerów komunikacji miejskiej.

Jak jechać ulicą Kolumba?

Zamknięta jest ul. Kolumba wzdłuż Odry. Jednokierunkowy ruch pojazdów odbywa się nieczynnym torowiskiem tramwajowym i  jezdnią wzdłuż Dworca PKP do ul. Nowej. I tu uwaga, nie skręcimy w ul. Owocową. Nie ma też możliwości wjazdu w ul. Nadodrzańską. 

Ulica Kolumba - od ulicy Dąbrowskiego do ul. Nowej jest jednokierunkowa. 

Przystanku  autobusowego szukajcie na miejscach postojowych naprzeciwko nowej części budynku dworca. Tam gdzie były przystanki autobusowe jest teraz postój TAXI.

Uważnie obserwujcie znaki nakazu i zakazu skrętu w rejonie dworca PKP i bądźcie gotowi na długie objazdy. 

Jadąc od Mostu Długiego do ul. Kolumba  musicie jechać  dookoła: przez Wyszyńskiego – Bramę Portową – pl. Zwycięstwa – Kopernika – Narutowicza – Piastów – pl. Szyrockiego do ulicy Dąbrowskiego.

 

ZMIANY DLA PASAŻERÓW

 

Tramwaj nie jeżdżą na trasie  Wyszyńskiego – Kolumba – Pomorzany. Linia 6  kursuje na trasie Gocław – Wyszyńskiego i wraca przez Wyszyńskiego – Bramę Portową – pl. Hołdu Pruskiego.

Autobusy linii 75, 521, 527 od przystanku „Brama Portowa" kursują przez ul. 3 Maja i ul. Owocową do przystanku końcowego „Dworzec Główny (Owocowa

Autobusy linii 528 w kierunku Pomorzan od przystanku „Brama Portowa" kursują przez ul. 3 Maja, ul. Czarnieckiego, ul. Potulicką, ul. Piekary, ul. Dąbrowskiego do ul. Starkiewicza i dalej dotychczasową trasą. .

 

Tu zajdzie zmiana 

Rozpoczyna się przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – Plac Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel z dodatkową relacją pod wiaduktem"

  • przebudowa ul. Dworcowej wraz z torowiskiem tramwajowym od Nabrzeża Wieleckiego do wysokości hotelu Novotel,
  • przebudowa ul. Nowej wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa torowiska pod wiaduktem kolejowym,
  • budowa przystanków „wiedeńskich",
  • zintegrowanie przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • zmiana organizacji ruchu.

Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany":

  • przebudowa torowiska tramwajowego na Nabrzeżu Wieleckim,
  • przebudowa ul. Nabrzeże Wieleckie od ul. Nowej do Dworcowej,
  • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Zygmunta Chmielewskiego wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Smolańskiej do pętli Pomorzany wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba przed dworcem kolejowym obejmuje również przygotowanie przystanku dla tramwaju dwukierunkowego,
  • budowa przystanków „wiedeńskich" tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przebudowę i rozbudowę układu drogowo-torowego w al. Powstańców Wielkopolskich i ul. Budziszyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I do projektowanej pętli tramwajowej „Pomorzany" wraz z przebudową ul. Smolańskiej na długości projektowanej pętli tramwajowej:

  • rozbudowa pętli tramwajowej Pomorzany wraz z całą infrastrukturą,
  • przebudowa ul. Smolańską wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Budziszyńską na wysokości pętli Pomorzany,
  • przebudowa al. Powstańców Wielkopolskich od ul. Budziszyńskiej do wiaduktu Powstańców Wielkopolskich wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa torowiska tramwajowego w al. Powstańców Wielkopolskich do placu Szyrockiego,
  • remont wiaduktów Budziszyńska i Powstańców Wielkopolskich,
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowa przystanków „wiedeńskich" tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowa pasów rowerowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Łącznie w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych wygrała firma ZUE.

 

 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

:( 08.01.2022 14:41
Jeszcze tylko tu drogowego bałaganu brakowało...

FACEBOOK
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama