Za takie badanie nie wzięli się ludzie przypadkowi, ale specjaliści z ADAC. To niemiecki automobilklub, który od lat jest uznawany za najlepszą organizację oceniającą samochody.
Ocena bez dyskusji
„Zestawienie ADAC zostało podzielone na segmenty: od aut najmniejszych po największe. Każdy samochód dostał ocenę, na którą składają się m.in. aspekty związane z napędem, osiągami, przestronnością kabiny i komfortem jazdy.
Druga ocena dotyczy kosztów, jednak w kontekście cen i wyposażenia na rynku niemieckim.
Trzecia obejmuje relację wyników w teście (czyli ogólna jakość produktu) do ceny zakupu” – podsumowuje dziennik.pl.
I zastrzega, że nawet jeżeli któryś z właścicieli ocenianego auta ma inne wrażenia niż wskazane przez ekspertów, to jednak z wynikami nie będzie dyskusji.
Naj…
- Najniższy zasięg: Mitsubishi i-MiEV (91 km)
- Najniższa prędkość maksymalna: Smart Fortwo electric drive (100 km/h)
- Najmniejszy zespół baterii: Mitsubishi i-MiEV (16 kWh)
- Najwyższe średnie zużycie energii: Mercedes EQV 300 Long (30,9 kWh/100 km)
- Najniższe średnie zużycie energii: VW e-up! (13,7 kWh/100 km)
- Najwyższa cena: Porsche Taycan Sport Turismo GTS
- Najniższa cena: Dacia Spring
Co do segmentu A: elektryczny Fiat 500 wypadł nieźle, ale renault Twingo „testujących rozczarowało”.
Segment B: Hyundai Kona Electric czy Kia e-Soul mają dobre oceny, a Dacia Spring wypadła słabo. Nadrabia jednak ceną.
Gdy zestawiono ze sobą Kia Niro EV, Volvo C40, Renault Megane E-Tech, Nisssn Leaf (auta kompaktowe/crossovery i SUV-y), to dobrze wypadły:
- Volvo,
- Kia,
- Mercedes.
Pozostał „lekki niedosyt”, jeśli chodzi o Nissana Leafa oraz Mazdę MX-30.
Napisz komentarz
Komentarze