Kampania społeczna „Liczy się ciepło” kierowana jest do odbiorców ciepła sieciowego w całej Polsce, a także do osób na co dzień korzystających z indywidualnych źródeł ciepła w domach jednorodzinnych. Jej celem jest wzrost świadomości społecznej, dotyczącej korzyści z oszczędzania ciepła. Jest ona także odpowiedzią na badanie konsumenckie zrealizowane jesienią 2022 r. przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. na zlecenie Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ). Respondenci zostali zapytani o codzienne zwyczaje dotyczące ogrzewania miejsca zamieszkania. Badanie pozwoliło poznać poziom świadomości konsumentów ciepła i ich sposobów na jego oszczędzanie. Dziś wiadomo, że Polacy czują się niedoinformowani i poszukują poradnictwa w zakresie oszczędzania ciepła.
- Jako spółka zapewniająca ciepło ok. 2 mln Polaków, angażujemy się w działania edukacyjne, które mogą pomóc zarówno w szerzeniu wiedzy na temat termomodernizacji budynków jedno- i wielorodzinnych, jak i korzystania z dofinansowań w zakresie wymiany źródeł ciepła i podnoszenia efektywności energetycznej. To temat niezmiernie istotny, co podkreśla udział ważnych instytucji i ekspertów, patronujących tej kampanii – mówi Przemysław Kołodziejak, prezes zarządu PGE Energia Ciepła. – Jako PGE Energia Ciepła również przekazujemy wiedzę o tym, jak powstaje ciepło i skąd się bierze energia elektryczna, wspieramy budowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży poprzez nasze autorskie programy, takie jak: Energetyczna Kariera czy Przygody Kota Ciepłosława. Dlatego chętnie włączyliśmy się również we wsparcie merytoryczne Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych w kampanii Liczy się ciepło – dodał Przemysław Kołodziejak.
10 stycznia br. w siedzibie PGE Energia Ciepła odbyło się webinarium, poświęcone oszczędzaniu ciepła. Wśród panelistów wystąpił Paweł Kaliński – dyrektor Departamentu Rynku Ciepła PGE Energia Ciepła.
Liczy się ciepło
Porady, jak skutecznie oszczędzać ciepło można uzyskać odwiedzając stronę internetową www.liczysiecieplo.pl i udając się na wirtualny spacer po mieszkaniu, samodzielnie weryfikując, jakie działania podjąć, aby zaoszczędzić ciepło we własnym domu. Każdy użytkownik może przekonać się, w jaki sposób zacząć oszczędzać ciepło i tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania swojej nieruchomości. Inicjatywa "Liczy się ciepło" zwraca uwagę na znaczenie ekologii i wpływ oszczędzania ciepła na środowisko.
Przewodnikami, którzy będą doradzać w kwestii oszczędzania energii są w kampanii Iza i Marek Ciepłopolscy - małżeństwo, które stara się zadbać o komfort cieplny we własnym mieszkaniu, dyskutując o przyzwyczajeniach i nawykach dotyczących ogrzewania. Na stronie na Facebooku i w serwisie Tik Tok użytkownicy mogą śledzić perypetie dwójki bohaterów, a tym samym znajdować inspiracje do wdrożenia we własnym domu.
W ramach kampanii PTEZ zorganizuje spotkania dla odbiorców ciepła w czterech miastach Polski:
- W Białymstoku – 12 stycznia (czwartek)
- w Krakowie – 18 stycznia (środa)
- we Wrocławiu – 24 stycznia (wtorek)
- w Katowicach – 31 stycznia (wtorek)
Szczegóły, zapisy i dokładne lokalizacje dostępne są na stronie www.liczysiecieplo.pl.
Dzięki udziałowi w webinarium z ekspertami PTEZ, przedstawicielami spółek ciepłowniczych, ekspertami Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Banku Ochrony Środowiska, będzie można dowiedzieć się więcej na temat poprawy efektywności energetycznej budynków wielorodzinnych. PGE Energia Ciepła zachęca do skorzystania z wiedzy ekspertów.
Patronat Honorowy nad kampanią objęły: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Aktywów Państwowych, BOŚ Bank i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Informacje o kampanii „Liczy się ciepło” można znaleźć w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych:
Facebook: https://www.facebook.com/liczysiecieplo/
TikTok: www.tiktok.com/@liczysiecieplo.pl
Twitter: https://twitter.com/kogeneracjaPTEZ
***
PGE Energia Ciepła z Grupy PGE, jest największym w Polsce producentem energii elektrycznej i ciepła, wytwarzanych w procesie wysokosprawnej kogeneracji. Posiada ok. 25 proc. udziału w rynku ciepła z kogeneracji, 16 elektrociepłowni (o mocy cieplnej 6,9 GWt mocy elektrycznej 2,6 GWe) i sieci ciepłownicze o długości 678 km. PGE Energia Ciepła produkuje i dostarcza ciepło dla dużych polskich miast, wśród których znajdują się: Kraków, Gdańsk, Gdynia, Wrocław, Rzeszów, Lublin, Bydgoszcz, Kielce i Szczecin. Spółka jest obecna także w Toruniu, Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim, Zgierzu, Siechnicach i Gryfinie, gdzie jest również dystrybutorem ciepła do klientów końcowych.
Napisz komentarz
Komentarze