PayPal to serwis internetowy, za pośrednictwem, którego możliwe jest dokonywanie płatności online. Usługa pełni również funkcję elektronicznego portfela lub skarbonki. Użytkownicy posiadający adres e-mail mogą przekazywać sobie przy jej użyciu wirtualne pieniądze.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotarły informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, które zdaniem prezesa instytucji mogą naruszać interesy zbiorowe konsumentów. Istnieje podejrzenie, że PayPal w zbyt dużym stopniu ingeruje w funkcjonowanie umów z klientami. Problemem mają być niedozwolone praktyki, takie jak: jednostronne wypowiadanie umów; zamykanie kont; ograniczenie możliwości wykonywania płatności czy wypłacania środków.
„Zakres tych uprawnień, które przyznała sobie spółka w regulaminach, jest bardzo szeroki – możliwe jest nawet jednostronne rozwiązanie umowy bez okresu wypowiedzenia. W postępowaniu wyjaśniającym sprawdzimy, czy rzeczywiście PayPal arbitralnie decyduje o wstrzymywaniu świadczenia usług oraz blokowaniu środków na kontach użytkowników bez podawania uzasadnienia ani wskazywania naruszeń, których się oni dopuścili” – wyjaśnia Tomasz Chróstny, szef UOKiK.
Sporna ma być również kwestia podejmowanych przez przedsiębiorstwo decyzji. Firma zastrzega sobie dowolność w stosowaniu długiej listy sankcji, jednak według UOKiK może nie ponosić za nie odpowiedzialności. Postępowanie wykaże również czy informacje na temat stosowanych praktyk są opisane w umowach w sposób jasny i jednoznaczny.
Jeśli potwierdzą się doniesienia o nieprawidłowościach, prezes UOKiK może wszcząć kolejne postępowanie, tym razem prowadzące do uznania klauzul stosowanych w umowach za niedozwolone lub postępowania w sprawie naruszenia interesów zbiorowych konsumentów.
Napisz komentarz
Komentarze