Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 listopada 2024 02:20
Reklama
Reklama
Reklama

Szczecińscy studenci z nagrodami

28 zespołów z 10 ośrodków akademickich w Polsce wzięło udział w finale Ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Zawody organizowane były po raz 14. przez Politechnikę Łódzką. Wydział Informatyki reprezentowały trzy zespoły. Dwa z nich zostały wyróżnione nagrodą specjalną.
  • Źródło: Mateusz Lipka (ZUT)
Szczecińscy studenci z nagrodami

Autor: ZUT

Konkurs wyłonił najzdolniejsze zespoły, których pasja skupia się wokół tworzenia gier komputerowych oraz zastosowania innowacyjnych technologii wirtualnej rzeczywistości. Podczas ścisłego finału, który odbył się w Hali EXPO w Łodzi w dniach 23-24 czerwca młodzi twórcy zaprezentowali zaprojektowane przez siebie gry. Konkurs był dobrą okazją do wymiany wzajemnych doświadczeń w obszarze tworzenia gier komputerowych oraz zastosowania wirtualnej rzeczywistości.

 

W rywalizacji wzięli udział zarówno uczniowie szkół średnich, studenci, projektanci, jak i programiści gier wideo, a także twórcy gier mobilnych oraz grafiki i ilustracji do gier. W tegorocznej edycji konkursu wyróżniono najciekawsze projekty w sześciu ścieżkach tematycznych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Show Your Project oraz Game Graphics Contest.

 

W skład profesjonalnego jury, które zdecydowało o nagrodach specjalnych, wchodzili przedstawiciele takich firm jak: CD Project, Infinity Ward, 11bit studios, Creepy Jar, metapro.one, HTC Vive, Teyon, Techland, SuperHot, Render Cube, Afterburn, People Can Fly, Big Cheese Studio, Q-Loc, Something Random, Wasteland Interactive, Cleversan Games.

 

 

Jak poradzili sobie studenci informatyki?

 

Podczas finału Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny reprezentowały trzy zespoły. Wszystkie prace konkursowe powstały na Wydziale Informatyki w ramach przedmiotu "Gry komputerowe", który prowadziła mgr inż. Malwina Dziśko.

 

 

Nagrodzeni podczas Ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych zostali:

 

  1. W kategorii Game Design – zespół Team Befrost w składzie: Mateusz Proci Konrad Grzywaczewski, za grę „Wieża Wspomnień”. Wyróżnienie specjalne przyznała firma HTC.

Zwiastun: https://vimeo.com/714377360

 

  1. W kategorii Virtual Environment – zespół Broken Fang Games Studio w składzie: Bartosz Karaś, Daniel Brzezicki, Krzysztof Mazurczak, Jakub Hubkiewicz oraz Sebastian Byczyk, za grę "Ringing Nightmare". Wyróżnienie specjalne przyznała firma Metapro.

Zwiastun: https://vimeo.com/714261295.

 

Podczas ścisłego finału swój koncept – grę „Millennium” zaprezentował również zespół NoFog Games w składzie: Kacper Siwek, Michał Zawadzki, Wojciech Osiak, Konrad Lipski oraz Oskar Wiszowaty. Niestety studentom nie udało się zdobyć wyróżnienia.

 

Zwiastun: https://vimeo.com/721555695.

 

W kategorii Game Design zespoły miały za zadanie przygotować prototypy gier komputerowych, które mogą mieć potencjał wdrożenia na rynek gier konsolowych i desktopowych, natomiast ścieżka Virtual Environment, to realizacja projektów z zastosowaniem technologii wirtualnej rzeczywistości.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
zawsze 29.06.2022 18:14
Sukces napędza.

FACEBOOK
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama