Te dane zostały ujawnione w siódmej edycji rankingu Listonic. Z raportu wynika, że najpopularniejszą siecią sklepów spożywczych w Polsce jest Lidl, który ma 27 proc. udziału wśród badanych list zakupów. To już trzecie z rzędu zwycięstwo tej niemieckiej marki.
Na drugim miejscu jest jej największy konkurent, czyli Biedronka, z wynikiem 25,31 proc. Na trzeciej pozycji znajduje się Auchan (9,88 proc.).
Eksperci nie ograniczyli się jedynie do analizy dotyczącej większych i wielkich sklepów. Przyjrzeli się także rynkowi mniejszych placówek. I mieli do tego dobry powód, bo jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl – rok 2021 był czasem ich dynamicznego rozwoju. Wpływ na to miało rozbudowywanie się obrzeży większych miast. Dodatkowo klienci często wolą zrobić mniejsze, szybsze zakupy w mniejszych powierzchniowo sklepach, niż jechać do hipermarketu albo dyskontu.
W tej kategorii najpopularniejsza okazała się polska sieć Dino (3,15 proc), wyprzedzając Żabkę (2,85 proc.), Stokrotkę (1,69 proc.) i Lewiatana (1,59 proc.).
„Wskutek pandemii i obowiązujących w handlu ograniczeń konsumenci zmienili sposób dokonywania zakupów i starali się spędzać na zakupach mniej czasu. W efekcie kosmetyki często kupowane były w dyskontach, na czym straciły sklepy specjalistyczne takie jak drogerie. W 2021 roku sytuacja ta jednak zmieniła się i drogerie zyskały na znaczeniu – ich popularność na tle innych kategorii wyniosła aż 13.64 proc., co stanowi wzrost o 3.31 p.p. względem roku 2020” – podają wiadomoscihandlowe.pl. I dodają, że 61 proc. Polaków kupuje kosmetyki w drogeriach. Z raportu wynika, że najczęściej wybierają sieć Rossmann (92,6 proc.). Na drugiej pozycji jest marka Hebe (4,34 proc.), a trzecie miejsce należy do Super-Pharm (2,19 proc.).
Z kolei w kategorii dom i ogród zwycięzcą jest IKEA (35 proc.), wyprzedzając Castoramę (23,43 proc.) i Leroy Merlin (17,87 proc.).
Napisz komentarz
Komentarze