Obserwują obszar przygraniczny z góry
W akcji biorą udział helikopter sekcji Lotnictwa Policji w Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie oraz maszyny PZL W-3 „Sokół” szczecińskiej Sekcji Lotnictwa Policji. Realizują właśnie trudne zadania w patrolowaniu granicy.
Konkretnie chodzi o granicę polsko-białoruską. Tutaj już od kilku miesięcy policyjni lotnicy ze Szczecina i nie tylko wspierają Straż Graniczną monitorując z powietrza ten trudny ostatnio rejon. Do realizacji trudnych zadań potrzebne jest doświadczenie, profesjonalizm i niezawodny sprzęt. Należy dodać, że nasi funkcjonariusze pracują daleko od domu…
Skąd służba setki kilometrów od Szczecina?
–Cały czas monitorujemy sytuację i w zależności od potrzeb na granicę kierujemy śmigłowce z załogami z Zarządu Lotnictwa Policji GSP KGP oraz Sekcji Lotnictwa Policji w KWP w Krakowie i Szczecinie. Dotychczas w działaniach wykorzystywaliśmy stacjonujące w Warszawie i Poznaniu Belle-407GXi, Bella-206 z Wrocławia, S-70i Black Hawki z Warszawy, a także dwie maszyny PZL W-3 „Sokół” małopolskiej i szczecińskiej Sekcji Lotnictwa Policji – mówi insp. pil. Robert Sitek, naczelnik zarządu Lotnictwa Policji Głównego Sztabu Policji KGP. -W zależności od typu maszyny załogę stanowi dwóch pilotów i dwóch mechaników pokładowych (w przypadku S-70i Black Hawk), dwóch pilotów i mechanik/operator SOL (w przypadku „Sokoła”) lub pilot i mechanik/operator SOL (w przypadku Bella-407GXi czy Bella-206) – dodaje Robert Sitek.
Konkretnie chodzi o granicę polsko-białoruską. Tutaj już od kilku miesięcy policyjni lotnicy ze Szczecina i nie tylko wspierają Straż Graniczną monitorując z powietrza ten trudny ostatnio rejon. Do realizacji trudnych zadań potrzebne jest doświadczenie, profesjonalizm i niezawodny sprzęt. Należy dodać, że nasi funkcjonariusze pracują daleko od domu…
Skąd służba setki kilometrów od Szczecina?
–Cały czas monitorujemy sytuację i w zależności od potrzeb na granicę kierujemy śmigłowce z załogami z Zarządu Lotnictwa Policji GSP KGP oraz Sekcji Lotnictwa Policji w KWP w Krakowie i Szczecinie. Dotychczas w działaniach wykorzystywaliśmy stacjonujące w Warszawie i Poznaniu Belle-407GXi, Bella-206 z Wrocławia, S-70i Black Hawki z Warszawy, a także dwie maszyny PZL W-3 „Sokół” małopolskiej i szczecińskiej Sekcji Lotnictwa Policji – mówi insp. pil. Robert Sitek, naczelnik zarządu Lotnictwa Policji Głównego Sztabu Policji KGP. -W zależności od typu maszyny załogę stanowi dwóch pilotów i dwóch mechaników pokładowych (w przypadku S-70i Black Hawk), dwóch pilotów i mechanik/operator SOL (w przypadku „Sokoła”) lub pilot i mechanik/operator SOL (w przypadku Bella-407GXi czy Bella-206) – dodaje Robert Sitek.
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze