Choć wichury, ulewne deszcze i pandemia wpłynęły w ostatnich tygodniach na postępy, to zmiany mimo wszystko widać każdego dnia. Są miejsca, gdzie trwają roboty rozbiórkowe jezdni i chodników oraz wykopy ziemne, są prace brukarskie i te związane z montażem torowiska. Pogoda i sytuacja pandemiczna nie oszczędzała w ostatnim czasie wykonawcy, ale w planach są jeszcze:
Prace rozbiórkowe jezdni – na odcinku Rondo Giedroycia – Plac Kilińskiego
Także na trasie ul. Malczewskiego – Plac Rodła
Ustawianie krawężników drogowych przy ul. Piłsudskiego, prace brukarskie na peronie i przejściu dla pieszych – przy Placu Rodła oraz peron przy pl. Żołnierza Polskiego
Ustawianie i spawanie szyn oraz wykonanie dolnej płyty torowej z betonu – odc. ul. Malczewskiego – Plac Witosa
Montaż torowiska, oklejanie i spawanie szyn – ul. Boguchwały, ul. Asnyka
Prace brukarskie na Niebuszewie
Rozbiórki podbudów i torowiska wzdłuż ulicy Kolumba
Roboty związane z przebudową sieci gazowej w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie
Roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej w ulicy Smolańskiej
W Szczecinie realizowane są jednocześnie dwa ogromne zadania związane z przebudową torowisk. Umowa na „Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to blisko 8 km w raz z infrastrukturą towarzyszącą za kwotę 174 429 663,24 zł.
„Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” to projekt, dzięki któremu w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych także podpisała firma ZUE.
Napisz komentarz
Komentarze