Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 24 marca 2025 08:31
Reklama

Małżeństwa nie lubią rozmawiać o wydatkach. Kłamstwa i kłamstewka

Niechętnie rozmawiamy o finansach. Jak się okazuje, takie informacje trzymamy w tajemnicy nie tylko przed obcymi, ale również przed bliskimi.
Małżeństwa nie lubią rozmawiać o wydatkach. Kłamstwa i kłamstewka
Małżeńska kłótnia.

Autor: Canva

Badanie „Miłość i pieniądze”, przeprowadzone na zlecenie Goldman Sachs TFI SA, pokazało, że aż 65 proc. jego uczestników przynajmniej raz w życiu nie powiedziało partnerowi prawdy o swoich wydatkach. Wśród nich znalazło się 64 proc. kobiet i 65 proc. mężczyzn.

W ten sposób ukrywamy koszty zakupu

Część kobiet i mężczyzn przyznała się do jednego z czterech sposobów ukrywania rzeczywistego kosztu zakupu. Najczęstsze metody to:

  • zaniżanie ceny produktu, 

  • ukrycie zakupu, 

  • sugerowanie, że produkt był gratisem,

  • twierdzenie, że rzecz jest „stara”, mimo że dopiero co została kupiona. 

36 proc. kobiet i 35 proc. mężczyzn zapewniło, że nigdy nie zatajało informacji o swoich wydatkach przed partnerem.

Manipulowanie cenami i ukrywanie wydatków

Jednym z najczęstszych sposobów mijania się z prawdą jest zaniżanie kosztów zakupów. Aż połowa kobiet i 54 proc. mężczyzn przyznało, że zdarzyło im się powiedzieć partnerowi, że zapłacili mniej niż w rzeczywistości. Co więcej, 34 proc. mężczyzn oraz 28 proc. kobiet robiło to wielokrotnie, a 12 proc. mężczyzn i 8 proc. kobiet zadeklarowało, że praktykują to często lub bardzo często.

Równie powszechne jest ukrywanie samych zakupów. Aż 45 proc. badanych (kobiet i mężczyzn) przyznało, że przynajmniej raz w życiu świadomie zataiło zakup przed partnerem. Częste ukrywanie zakupów zadeklarowało 6 proc. mężczyzn i 4 proc. kobiet. 

Kobiety najczęściej ukrywają wydatki na ubrania, obuwie, dodatki i kosmetyki, podczas gdy mężczyźni skrywają zakupy elektroniki, sprzętu RTV/AGD i produktów związanych z hobby. 

Gratisy nie zawsze są prawdziwe

Najrzadziej stosowanym sposobem ukrywania rzeczywistego kosztu zakupów jest twierdzenie, że dany produkt był gratisem. Może to wynikać z ograniczonej liczby przedmiotów mogących uchodzić za darmowe dodatki. Niemniej, 23 proc. kobiet i 28 proc. mężczyzn przyznało, że przynajmniej raz lub dwa razy skłamało, twierdząc, że coś otrzymali za darmo, choć faktycznie zapłacili za to z własnej kieszeni.

Podobnie jak w innych przypadkach, kobiety częściej przypisują „gratisowy” status ubraniom, kosmetykom i dodatkom, natomiast mężczyźni – elektronice oraz sprzętowi RTV/AGD.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

taa 22.03.2025 17:38
A potem... rozwód.

FACEBOOK
Reklamadotacje unijne dla firm MŚP
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama