Zespół analityczny GAMA Meble przeprowadził obszerne badanie ankietowe w 10 największych miastach Polski, mając na celu zgłębienie wiedzy o nawykach remontowo-aranżacyjnych Polaków. Badanie skupiło się na przeszłości i obecnych tendencjach w zakresie wydatków na remonty i meble przez Polaków, częstotliwości przeprowadzania remontów, czynnikach decydujących podczas zakupów mebli, stosunku do projektów architektów wnętrz, korzystaniu z ekip budowlanych oraz popularności remontowania różnych pomieszczeń w polskich domach. Dodatkowo, analizowano wpływ inflacji na plany remontowe respondentów.
Najbardziej interesujące wnioski płynące z przeprowadzonego badania są niezwykle pouczające. Badanie wykazało, że blisko 75% Polaków wydało na remonty kwotę przekraczającą 10 000 zł w ciągu ostatnich 3 lat. Szczególnie interesujące jest, że mieszkańcy Szczecina są liderami pod względem wydatków na remonty, podczas gdy łodzianie wykazali się mniejszą skłonnością do takich inwestycji.
Co więcej, aż 95% badanych Polaków zakupiło w ciągu ostatnich 3 lat meble o wartości powyżej 1 000 zł. Osoby w wieku 40-49 lat wydają najwięcej pieniędzy na meble, z 31,9% z nich mających wydatki przekraczające 3 000 zł. Warto również zauważyć, że aż 43% Polaków przy zakupie nowych mebli zwraca uwagę przede wszystkim na cenę.
Wśród innych interesujących faktów z badania wynika, że niemal połowa Polaków przeprowadza remonty raz na 5-10 lat, przy czym najwięcej remontują czterdziestolatkowie. Ponadto, 94% badanych przy remontach korzysta z usług ekip budowlanych, a najczęściej osoby w wieku 50-59 lat. Natomiast 64% Polaków samodzielnie aranżuje wnętrza, jednak 44,2% z nich sięga po pomoc architektów wnętrz, z poznanianami na czele.
Najczęściej remontowane pomieszczenia w polskich domach to łazienki, kuchnie i sypialnie. Interesujący jest fakt, że aż 85% Polaków musiało zmienić swoje plany remontowo-budowlane z powodu inflacji.
Wnioski płynące z tego badania dają ciekawy obraz nawyków i preferencji dotyczących remontów i aranżacji wnętrz wśród Polaków, rzucając jednocześnie światło na wpływ czynników zewnętrznych, takich jak inflacja, na decyzje inwestycyjne w tej dziedzinie. Z pewnością wyniki te dostarczą istotnych informacji dla branży meblarskiej oraz budowlanej, pomagając dostosowywać swoje oferty do potrzeb i oczekiwań konsumentów.
Napisz komentarz
Komentarze