Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 17:55
Reklama dotacje rpo
Reklama

Netflix blokuje konta. Niesamowity efekt

Popularna platforma streamingowa wcieliła w życie zapowiadane współdzielenie kont. Netflix odnotował rekordowe zainteresowanie.
Netflix blokuje konta. Niesamowity efekt

Autor: iStock

Netflix od wielu miesięcy zapowiadał ukrócenie możliwości współdzielenia konta w systemie VOD. Polega to na tym, że dostęp do platformy opłaca jedna osoba, ale umożliwia ona korzystania z Netfliksa innym.

Telewizor przypisany do gospodarstwa domowego

Tymczasem kilka dni temu platforma streamingowa ogłosiła, że wcieli w życie odwlekany plan. Zgodnie z nowymi zasadami dzielnie konta będzie możliwe za opłatą w wysokości 9,99 zł od każdego użytkownika spoza gospodarstwa domowego. Bo idea jest taka, żeby z dostępu do serwisu mogło korzystać jedno gospodarstwo.

Nie wiadomo było tylko, kiedy te zmiany wejdą w życie. Już wiadomo – właśnie wchodzą. Coraz więcej klientów platformy otrzymuje komunikaty: „Ten telewizor nie jest przypisany do Twojego gospodarstwa domowego Netflix”.

Jeżeli ktoś poza jednym adresem zechce używać konta bez opłacenia go, to dostęp ma zostać zablokowany.

Trzeba potwierdzić swoją tożsamość

A co w sytuacji, gdy subskrybent będzie poza domem, wyjedzie na wakacje i zechce oglądać filmy czy seriale na urządzeniu o innym numerze IP niż to podstawowe? W takim wypadku trzeba potwierdzić swoją tożsamość.

„Jeśli regularnie odwiedzasz daną lokalizację – np. drugi dom, miejsce pracy, dom członka rodziny lub znajomego – możesz użyć jednego ze swoich urządzeń przenośnych, żeby odblokować oglądanie na telewizorze w tej lokalizacji” – informuje platforma.

Zaznaczmy, że Polska nie jest ani pierwszym, ani jedynym krajem, w którym obowiązują takie zasady. Netflix wprowadza je stopniowo w kolejnych państwach.

Netflix wciąż na czele rankingu

W naszym kraju to najpopularniejsza ze wszystkich platform VOD. Zgodnie z danymi z kwietnia tego roku, Netflix miał 12,8 mln użytkowników. 

Za nim uplasowały się:

- Disney+ (4,4 mln), 

- HBO Max (4,2 mln), 

- Player (3,8 mln),

- TVP (3,2 mln).

Pewni "userzy" odeszli, ale została cała masa tych, którzy za Netfliksa dalej płacą. W USA wzrosło nawet zainteresowanie...


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

zorientowany w temacie 13.06.2023 19:36
A mnie się wydaje, że po prostu ludzie, są zbyt leniwi, aby spojrzeć na ofertę konkurencji, która oferuje to samo za dwa razy mniejszą cenę

FACEBOOK
Reklamadotacje rpo
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama