Aplikacja powstała – jak podkreśla Magdalena Janus z zespołu prasowego – z myślą o zapewnieniu komfortu podróżnym. Umożliwia szybkie przekazywanie do PLK informacji o ewentualnych usterkach i możliwym bałaganie na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami. To z kolei przyspieszy reakcję zarządcy.
Jak to działa?
Krok 1.
Podróżny zauważa jakąś usterkę, np. awarię windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu. Może od razu zgłosić to zarządcy. Wystarczy uruchomić aplikację, należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie.
Lokalizację można również wprowadzić przez kody QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę kodu, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.
Krok 2.
Podróżny wybiera z dostępnych opcji konkretne miejsca, w których występują usterki, i wybiera z listy rodzaj nieprawidłowości. Można też opisać usterkę i dodać zdjęcie.
Krok 3.
Podróżny wybiera opcję „Zgłaszam usterkę”. Od tej chwili piłka jest już po stronie zarządcy stacji lub przystanku kolejowego.
Aplikacja Sprawny Peron jest bezpłatna. Można ją pobrać z Google Play lub Apple Store.
Napisz komentarz
Komentarze