Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 listopada 2024 06:32
Reklama
Reklama
Reklama

Allegro, Lidl, Action… TOP 10 sieci handlowych w Polsce

Dlaczego kupujemy właśnie w tej, a nie w innej sieci? Eksperci odpowiadają: decyduje zaufanie klientów. O zakupie decydują  szeroki wybór produktów, niskie ceny i korzystne oferty.

Niedawno swoją premierę miała 10 już edycja badania OC&C Retail Proposition Index. To doroczne badanie sprawdzające postrzeganie kilkudziesięciu różnych sieci handlowych. Uwzględnia opinię niemal 2500 konsumentów z całej Polski. Dzięki temu wiemy, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy.

Zwycięzcami tegorocznego rankingu są:

najlepsza platforma zakupowa - Allegro,

spożywcza - Lidl,

w kategorii najlepsza sieć niespożywczą - Action.

Inflacja i niepewna przyszłość

– Jesteśmy społeczeństwem, które lubi zakupy. Kupowanie, a nie np. oszczędzanie, jest najpowszechniejszą u nas formą wyrażania sukcesu i sprawiania sobie przyjemności – uważa Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants, cytowany przez fashionbiznes.pl.

Badanie pokazuje jednak, że i konsumentów, i sieci handlowe dotknęła utrzymujące się wysoka inflacja i niepewność co do przyszłości.

– Wywołują one dwa efekty związane z zakupami. Pierwszy, psychologiczny – mniej ufamy w przyszłość i bardziej się obawiamy, a gorsze myśli znacząco wyprzedzają rzeczywiste zachowania zakupowe. Drugi to czasowa rezygnacja z dużych wydatków. Można oczekiwać w najbliższym czasie mniejszego apetytu klientów na nowe telewizory, komputery czy lodówki – ocenia Marek Zdziech. 

Wyjściem z tej sytuacji – w ocenie ekspertów – są dialog, jasny przekaz i transparentność. A sukces odniosą ci, którzy potrafią szybko adaptować się do nowej rzeczywistości. 

W tym roku na pozycję lidera rankingu, po 5 latach przerwy, powróciło Allegro – podsumowuje serwis dlahandlu.pl. Ta platforma zakupowa wyprzedziła Nike (2 miejsce) i Rossmana (3).

Kolejne w rankingu są: Lidl (4), 4F (5), Ikea (6), Hebe (7) i Empik (8), eobuwie (9) i Reserved (10). 

Czym kierują się klienci przy wyborze sieci?

Jak wynika z badania – liczą się szeroki asortyment, niskie ceny i stosunek jakości do ceny.

Najlepiej oceniany jest asortyment Allegro, potem Zalando, i eobuwie. Za niskie ceny Polacy cenią Action, Shopee i Sinsay, a za stosunek jakości do ceny Action, Shopee i Allegro. 

Co prawda wzrasta odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę koszty (obecnie 80 proc.), nie oznacza to jednak poszukiwania najtańszego produktu, ale takiego, który łączy możliwie najlepszą jakość z najniższą ceną. Jednocześnie pod wpływem kryzysu inflacyjnego – czytamy w dlahandlu.pl – klienci stają się bardziej pragmatyczni: teraz mniej ważne są dla nich „łatwość” i „przyjemność robienia zakupów”.  Znaczenia nabierają za to „niskie ceny” i „korzystne oferty”. 

Głównym wyzwaniem dla sieci handlowych jest obecnie spadek zaufania konsumenckiego i niepewność, która według prognoz będzie się utrzymywać jeszcze w 2023 r.

 

 


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
tak na marginesie 22.12.2022 17:44
Zaufanie to nie tylko cena.

FACEBOOK
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama