Budżet większy niż planowany
Telewizja Publiczna postępowanie przetargowe dotyczące wybudowania nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (TAI) przy głównej siedzibie TVP w Warszawie ogłosiła w zeszłym roku. Do rywalizacji przystąpiło kilka firm. Jednak oferty każdej z nich przewyższyły prognozowany koszt.
„Początkowo Telewizja Polska na sfinansowanie budowy zamierzała przeznaczyć maksymalnie 495,6 mln zł. Po zapoznaniu się ze złożonymi ofertami budżet został podwyższony do 606,9 mln zł” – poinformował portal Wirtualne Media.
Doraco zwycięzcą przetargu
Za budowę nowej siedziby TAI (w postaci dwóch budynków) w całości będzie odpowiadała Korporacja Budowlana „Doraco”.
„W budynku pierwszym na parterze ulokowane będą dwa studia telewizyjne, pomieszczenia biurowe i socjalne. Na 1. piętrze studio TVP Sport, pokoje montażowe i do dyspozycji grafików, kantyna. Na 2. piętrze ponownie pomieszczenia dla redakcji, w tym Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, i montażu. Na 3. piętrze dwa studia telewizyjne dla TVP3, centrum danych, zaplecze techniczne. Na 4. piętrze biura i sale konferencyjne. Ogółem w tym budynku zbudowane zostaną dwa poziomy parkingu podziemnego i pięć kondygnacji naziemnych. Drugi budynek ma mieć 10 pięter. Będą znajdować się tu biura, archiwa i pomieszczenia techniczne. Dodatkowo na 9. piętrze powstanie studio panoramiczne z reżyserką wraz z zapleczem” – czytamy w serwisie Bankier.pl.
Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 36 miesięcy.
Zapłacimy więcej
W czasie, gdy TVP o ponad 100 mln zł zwiększyło budżet budowy, warto zapytać: ile od 2023 roku zapłacimy za abonament radiowo-telewizyjny? Na pewno więcej niż obecnie.
Serwis Bankier.pl poinformował, że „podstawowe, miesięczne stawki abonamentu RTV na 2023 roku wyniosą: za używanie odbiornika radiofonicznego 8,70 zł wobec 7,50 zł w 2022 roku oraz za używanie odbiornika telewizyjnego albo radiofonicznego i telewizyjnego 27,30 zł wobec 24,50 zł w 2022 roku”.
Prawie 300 mln dla TVP
Za sprawą Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wiemy, jakie wpływy z opłat abonamentowych w 2022 roku są prognozowane oraz jaki będzie ich podział.
„Telewizja Polska otrzyma 51 proc. wpływów, czyli prawie 296 mln zł. Do budżetu Polskiego Radia wpłynie nieco ponad 142 mln zł, czyli 24,51 proc. wpływów. Niemal identyczna kwota przypadnie spółkom radiofonii regionalnej” – podały Wirtualne Media.
Napisz komentarz
Komentarze