Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 listopada 2024 04:34
Reklama
Reklama
Reklama

Która telewizja jest najbardziej wiarygodna? Na pewno nie TVP [SONDAŻ]

Znamy wyniki najnowszego badania dotyczącego wiarygodności stacji telewizyjnych. Bój toczy się między „wielką trójką” – TVP, TVN i Polsat.
Która telewizja jest najbardziej wiarygodna? Na pewno nie TVP [SONDAŻ]

Autor: Polsat screen

CBOS przeprowadził swoje badanie 28 marca-7 kwietnia na grupie 1030 osób. Jego wyniki są przede wszystkim niekorzystne dla TVP, bo wielu respondentów źle ocenia tę stację.

Zwycięzcą sondażu jest Polsat. 72 proc. badanych ocenia działalność tej stacji pozytywnie. Oznacza to wzrost o 4 pkt. proc. w porównaniu z badaniem z ubiegłego roku.

O Polsacie dobrze wypowiadają się Polacy niezależnie od swoich sympatii politycznych. Trzeba dodać, że odsetek negatywnych skojarzeń z tym nadawcą zmniejszył się o 2 pkt proc. i wynosi obecnie 8 procent.

Za Polsatem uplasował się TVN. Pozytywnie o stacji wypowiada się 61 proc. ankietowanych (o 5 pkt proc. więcej niż w 2021 r.). Negatywne zdanie ma 20 proc. To także spadek o 3 proc.

Kiepsko w tym zestawieniu wypadła za to TVP. Złe zdanie ma o niej więcej Polaków niż oceniających ją pozytywnie. Negatywnie ocenia działalność Telewizji Polskiej 43 proc. uczestników badania. Oznacza to wzrost o 1 pkt procentowy w stosunku do ubiegłego roku. Pozytywnie ocenia TVP 40 proc. respondentów – dokładnie tyle samo, co w 2021 roku.

Takie badanie CBOS przeprowadza od 1997 roku. Jeśli przyjrzeć się jego poprzednim edycjom, to z analiz wynika, że negatywnych skojarzeń związanych z TVP zaczęło przybywać w 2016 roku - po przejęciu władzy przez PiS. Do tego momentu z pracy Telewizji Polskiej niezadowolonych było 10-20 proc. respondentów. Kiedy spółką zaczął kierować Jacek Kurski, te liczby zaczęły rosnąć. W 2019 roku było to już 38 procent.

Dodajmy jeszcze, że w ostatnich latach zmieniał się odbiór zarówno Polsatu, jak i TVN-u. Ta pierwsza stacja w 2012 r. miała 13 proc. skojarzeń negatywnych, a w 2019 r. już  19 procent.

W przypadku TVN w analogicznych okresach było to odpowiednio 16 i 29 procent.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
FACEBOOK
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama